LP Online, het TMS Systeem van LogisticPlanet

Waarom LogisticPlanet?

LogisticPlanet bestaat al sinds 2003. Wij hebben onze software gemaakt op de basis van meer dan 20 jaar ervaring als bedrijf zijnde, met moderne technieken. Wij leveren onze software op de basis dat het snel te gebruiken is, geen eindeloze consultancy trajecten en dat het altijd waarde vermeerderend is. Ons TMS Systeem is voor veel klanten een financiele control tower waarbij men op tijd kan schakelen als iets verkeerd gaat. Ons TMS is een zogenaamd community TMS. Dit betekend dat iedereen in dezelfde versie werkt en alle doorontwikkelingen gedeeld worden bij al onze klanten.

Order management?

Al uw orders kunnen automatisch binnenkomen in uw TMS middels ons slimme portaal. Daarnaast kunt u ze ook zelf invoeren in het TMS Systeem. Slimme templates helpen u daarbij. Dankzij onze dynamische filters kunnen wij u helpen met snel fouten op te sporen, controle te houden en bij te springen waar nodig. Daarnaast kunt u ook alle documenten bij uw order bewaren, heeft u een volledige status historie, kan elke order een eigen business verkrijgen en kunt u gemakkelijk alles terug vinden!

Standaard integraties

Omdat wij een SaaS product leveren hebben wij veel kennis over koppelingen. Uw koppeling kan zijn met klanten, met leveranciers, met verladers portalen, met andere TMS’en, met andere planpakketen, met boekhoudprogramma’s. Wij hebben in de afgelopen 20 jaar bijna alle koppelingen al wel eens gemaakt en zijn makkelijk te hergebruiken.

Relatie beheer in jouw TMS Systeem

Ons unieke relatie beheer betekend dat u een relatie heeft die zowel een crediteur als een debiteur kan zijn. Alle adressen, SLA’s, afspraken, details komen hier terecht. Deze relatie betekend het begin punt van uw orders.

Automatisch factureren

Met onze zeer uitgebreide facturatie module kunt u al uw orders automatisch factureren. Wij kunnen verschillende data punten definieren in uw order en die gebruiken als voorwaarde voor uw facturatie. Elke klant kan weer anders gefactueerd worden en elke order kan ook op andere wijze gefactureerd worden. 

Inkoop administratie

U als expediteur, vervoerder of verlader heeft te maken met charters. Via onze planning kunt u uw charters aansturen. De financiele afwikkeling ligt bij ons TMS. Alle ritten gedaan door de charter kunt u afwikkelen, een afstemlijst sturen, en controleren in ons TMS. Of u nu een ad-hoc prijs heeft afgesproken in de planner, op uur basis afspraken heeft of op groupage basis een tarief heeft afgesproken. 

Management overzicht

Wij laten u niet in de kou staan voor uw overzichten. Wilt u een maandelijks overzicht hebben, dan kunnen wij dat op maat maken voor u! Alle data die van u is, kunt u ook uit het systeem downloaden en wij hebben ook modules beschikbaar waardoor u kunt koppelen met powerBI producten.

Conclusie:
jouw complete TMS Systeem!

Wij staan nooit stil, wij ontwikkelen door en daardoor ontwikkel jij ook in jouw TMS Systeem. Samen zorg je ervoor dat iedereen beter werkt. Eigen maatwerk is niet meer nodig. Wij werken ook samen met veel andere partijen om zo, samen met ons TMS, de beste oplossing voor u neer te zetten!

Ik wil meer informatie over het TMS!