Dankzij de oplopende kosten, het tarieven niveau en toenemende concurrentie worden logistieke dienstverleners steeds meer gedwongen tot samenwerken.

Collaborative TMS

LogisticPlanet biedt met het Collaborative TMS de tool om:

  • Kosten daar te belasten waar ze werden gemaakt dankzij een verdeelsleutel.
  • De opbrengsten eerlijk te verdelen, mits gewenst.
  • Het dataverkeer tussen de partners te faciliteren door middel van EDI.
  • Een transparante boekhouding te voeren tussen deelnemende partijen.

 

Plaatsing en werking van het Collaborative TMS in het logistieke proces:

  • LogisticPlanet is continue online. Zodoende is LogisticPlanet altijd op zoek naar informatie en data.
  • Zodoende verwachten klanten hetzelfde van u als logistieke dienstverlener.

Samenwerken in de transport

Ordermanagement

Iedere vervoerder heeft een eigen portal, CargoOffice genaamd. Het portal koppelt met bijvoorbeeld het eigen TMS en het communicatiesysteem, door middel van EDI. Dankzij Cargooffice worden orders verstuurd naar andere vervoerders.

Track & Trace

Vervoerder “A”geeft een order aan vervoerder “B”. Indien vervoerder “B” de order van status verandert, wordt dit automatisch in het Track & Trace systeem van vervoerder “A” weergegeven. Dit allemaal dankzij onze automatische dataverbinding.

Charteradministratie

Onderlinge afspraken tussen bijvoorbeeld vervoerders of de inzet charters, worden separaat verwerkt. Dankzij tarief staffels en credit facturen verzorgen wij een correcte en snelle afhandeling hiervan.

Koppeling systeemvervoerders

Iedere order heeft zodoende een complete set (digitale) documenten en stickers met codes voor Track&Trace. Wanneer u gebruik maakt van systeemvervoerders als DPD, Post.nl of DHL, kunnen wij ook hun systemen koppelen. Hun Track&Trace informatie verschijnt in uw track & trace systeem.