Het klantenportaal voor de logistiek!

Waarom LogisticPlanet?

LogisticPlanet bestaat al sinds 2003. Wij hebben onze software gemaakt op de basis van meer dan 20 jaar ervaring als bedrijf zijnde, met moderne technieken. Wij leveren onze software op de basis dat het snel te gebruiken is, geen eindeloze consultancy trajecten en dat het altijd waarde vermeerderend is. Ons TMS is voor veel klanten een financiele control tower waarbij men op tijd kan schakelen als iets verkeerd gaat. Ons TMS is een zogenaamd community TMS. Dit betekend dat iedereen in dezelfde versie werkt en alle doorontwikkelingen gedeeld worden bij al onze klanten.

Order management

Uw klanten willen ook doen aan order management. Dit betekend niet dat zij continu alle orders in de gaten houden, maar dit betekend dat zij wel de mogelijkheid willen hebben. Met goed order management voorkom je vragen die voorkomen hadden worden met goede informatie voorziening.

Track & Trace

Iedere klant heeft producten die voor hem of haar belangrijk zijn. Men ziet wat er geleverd wordt in de B2C markt, en verwachten dat ook in hun zakelijk leven. Dit leveren wij. Een track&trace module die geheel in jouw huisstijl te leveren is, zodat het er modern en actueel uitziet!

Handmatige invoer

Niet elke klant kan koppelen via EDI of API. Niet elke klant wil koppelen. Sommige willen gewoon invoeren. Dit scheelt jou weer werk, en de klant heeft controle over zijn of haar orders. Maak veschillende invoerschermen in jouw klantenportaal als je meerdere soorten klanten / transport hebt en schiet ze je TMS in!

Keten samenwerking

Tegenwoordig kan niemand meer alleen werken. Samenwerken in welke mate dan ook, is voor iedereen essentieel. Samenwerken met klanten, opdrachtgevers, loodsen, collega vervoerders. Het valt en staat met informatie voorziening en vertrouwen. Via onze ketensamenwerking kan je informatie perfect delen met iedereen.

Auto communicatie

Automatische comminicatie is belangrijk als je veel orders hebt. Communicatie die getriggerd kan worden door een melding vanuit een boordcomputer, tijdslimiet, data in de order, of een query vanuit de administratie? Laat iedereen op de hoogte zijn van jouw updates. Zo voorkom je niet alleen telefoontjes, maar ook staan voor een dichte deur!

Milestone beheer in jouw klantenportaal

Jij hebt milestones voor je order. 2 simpele voorbeelden zijn geladen en gelost. Zonder deze 2 kan je niets. Deze wil je in beheer houden, via een visueel milestone beheer. Daarnaast wil je wellicht ook meldingen krijgen als je over de tijd heen gaat. Wil jij die krijgen of jouw klant? Ook dit is in te stellen in het portaal.

Data verrijking

Niet iedereen heeft perfecte data. Jij krijgt van je klanten data die voor hun voldoende zijn, maar voor jou misschien niet. Het mist data, zoals postcode, laadmeter, palletplaatsen, barcodes etc. Wij kunnen allerlei data voor jou toevoegen zodat jij beter kan werken.

Stroomlijn je EDI en API

EDI en API, beide termen om order automatisch je systeem in te krijgen. Vaak is het een rotzooi, sommige dingen komen in je TMS binnen, andere upload je, andere komen in je portaal, soms heb je nog middle ware die je helpt. Met ons portaal kan je alles op 1 plek centraliseren en beheren.

Wij zien u natuurlijk graag ook als TMS klant, maar als u een TMS heeft waar u tevreden over bent, kunnen wij ons portaal voor uw huidige TMS zetten. Wij hebben de meeste TMS’en al gekoppeld en ons portaal is 100% ontworpen om TMS onafhankelijk te opereren.

Conclusie: jouw klantenportaal moet flexibel zijn

Een klant is niet hetzelfde als alle andere klanten. Dus je moet flexibel zijn. Als dienstverlener ben je al gewend om in je ritten flexibel te zijn, maar dat moet ook zo zijn met look and feel, EDI, API, import, communicatie en binding. Zonder een flexibele laag voor jouw TMS ben je beperkt voor de toekomst. 

Ik wil meer informatie over het klantenportaal!