Inkoopadministratie transport – LP Online

Home / Logistiek nieuws / Inkoopadministratie transport – LP Online

Inkoopadministratie transport, waarom?

Inkoopadministratie transport is een belangrijk stuk in de transport tegenwoordig. Vroeger transporteerde men alleen wat men deed, dus alleen agrarisch transport, bloemen transport of internationaal transport. Maar tegenwoordig wordt er door de opdrachtgever meer verwacht. Kan de transporteur niet meer alles of wilt men gewoon meer samenwerken om zo een hogere winst te behalen.

Inkoopadministratie transport was eerder ook alleen interessant voor expeditiebedrijven, groothandels, verladers of producenten. Dat zijn de klassieke bedrijven die al het transport uitbesteden aan derden en dus de bedrijven die een inkoopadministratie moeten hebben om hun proces in goede banen te leiden.

Waarom nu?

Met de opkomst van het internet in de privé sfeer, de snelle schakelingen in de zakelijke sfeer en de gemakzucht wordt het telkens minder aantrekkelijk voor verladers om voor elk stukje transport een andere vervoerder te vinden. Het liefst willen zij een one-stop shop waar zij hun transport neer kunnen leggen en dat het goed geregeld wordt. Daarnaast wordt het voor vervoerders ook telkens makkelijker om orders, ritten en informatie te delen met collega vervoerders.

Waarom zou je immers niet de order bij een collega op de auto mee laten gaan als deze toch die kant op gaat? Ook nog een milieu technisch een goede oplossing! Maar daarom komt er wel een administratieve handeling bij om te zorgen dat de kosten goed opgenomen worden in het TMS en goed verstuurd worden naar de boekhouding. Of deze nu AFAS, Exact, Unit4 of 1 van de andere boekhoudpakketten zijn moet niet uitmaken! Wij hebben voor alle gangbare boekhoudpakketten een standaard koppeling in LP Online.

Inkoopadministratie transport, hoe werkt dat dan?

U heeft een order uitbesteed aan uw charter. U kunt die order via ons klantenportaal elektronisch versturen naar uw charter. Deze order gaat door naar LP Online. In LP online kunt u handmatige de afgesproken prijs van de charter noteren of u kunt de staffels van de charters importeren. Zodoende kunt de charter prijs automatisch berekenen. Zodra deze prijs berekend is kunt u ook handmatig kosten toevoegen zoals wachturen, opmaakkosten etc.. Deze kosten blijven in uw “verwachten kosten” staan. Zodra u de factuur binnenkrijgt van uw charter kunt u deze matchen met de door u verwachte kosten, zodra deze matchen kunt u ze accorderen. Dan kunt u ze meenemen met de export naar uw boekhouding. Zo kunt u dat ook doen met alle transport gerelateerde kosten! Makkelijk en snel en altijd een kloppende administratie in LP Online.

Inkoopadministratie transport

Inkoopadministratie transport

Related Posts

Leave a Comment

ritplanning softwareOrder Splitsen